Как да сменим регулатора за гориво на Land Rover Td5?

Регулатор за гориво, може да намерите Тук! Ако споменете при закупуването на регулатора, че сте потребител на skorost.bg, ще получите 10% отстъпка.

Загуба на мощност, трудно стартиране и теч на гориво от двигателя – са често срещани проблеми при собствениците на Land Rover Discovery / Defender с Td5 двигатели. Тези проблеми, може да са причинени от протекла мембрана на горивният регулатор или същият регулатор, ако е протекъл.

Смяната на регулатора е трудна – държи се на 3 х 10мм болта и може да го намерите в долната задна част на цилиндровата глава. За да може да го демонтирате, ще се наложи да махнете капака на двигателя, една от планките за повдигане на двигателя, тръбите за парно и входящият колектор (ако имате обемисти ръце и не можете да стигнете до регулатора).

Има два типа регулатори – Евро 3 модел с три тръби и модели преди него с две тръби. В тази статия се касае за модел, който е за Евро 3.

Регулатор за гориво се продава в комплект, като може да го видите на снимките и цената му е от порядъка на 160лв. – 250лв. Има по-евтина алтернатива, ако се закупи само регулаторът и диафрагмата, без металната част и маркучите. Лично за мен, това е по-удачният и изгоден вариант, защото в повечето случаи проблема се крие в регулатора или диафрагмата.


Стъпка по стъпка.

Ще се наложи да работите над двигателя от към пасажерската страна, така че е добре да стъпите на нещо ( кутия, резервната гума или друго.). Ще ви улесни достъпа до желаното място.

Демонтирайте капака на двигателя – 2 х 13мм болтове от към шофьорската страна и един от към пасажерската.


Сега би трябвало да може да забележите регулатора за гориво през малкия отвор, който се открива.

Охладителя на горивото е монтиран към входящият колектор с 4 х 10мм болтове, отвийте ги и охладителя ще започне да се движи. Разкачете горната магистрала за гориво, като дръпнете щуцера на ляво и тръбичката ще се извади. Има вероятност да потече малко количество гориво.


Демонтирайте маркуча за парно, който се намира в близост до главата. Стиснете скобата с клещи и я плъзнете по продължение на тръбата. След това внимателно издърпайте маркуча от мястото му (хубаво е тази процедура да се прави на студен двигател ). Има вероятност да изтече малко количество антифриз, това не трябва да ви притеснява. За да предотвратите по-нататъчното изтичане на антифриз поставете маркуча нависоко.


Планката на двигателя е подсигурена с 2 х 10мм болтове. Демонтирайте ги.

Демонтаж.

Стигнахме най-после!

Идва ред на горната тръба. След като отвиете 14мм гайка на тръбата, плъзнете я по тръбата за да не ви пречи. След това пръснете с WD40 в показалата се дупка, за да смажете малкия О-пръстен и тръбичката ще излезе.

Разкачете буксата на сензора.

След това са болтове, които държат регулатора. Долният е много труден за достигане. Ще се наложи да бръкнете под изходящият колектор и да го отвиете с 10мм ключ. Бъдете внимателни кой болт отвивате, тъй като от дясната му страна се намира болт, който държи изходящия колектор.

Развъртете другите два болта и регулатора ще падне. Бъдете внимателни да не го напъвате с отвертка, защото между него и главата има метални гарнитури и е възможно да ги повредите.

И средната тръбичка е с 14мм ключ. Долната тръбичка не е нужно да я отвивате, тъй като откачихме горният ѝ край от охладителя на гориво.


След като регулатора е демонтиран – натиснетe скобата, за да откачите и последната тръбичка.

Монтаж

Монтирайте новият регулатор, като завъртите първо горните болтове и се уверете, че гарнитурите са сложени правилно.

След като разгледате старият регулатор, ще може да видите от къде е текло гориво.

Включете на контакт и изчакайте системата за гориво да се напълни. Ще чуете странно жужене и различни звуци идващи от помпата за гориво в резервоара. Когато помпата спре да издава своите звуци, може да запалите двигателя и да проверите за течове от новия регулатор.

Внимание!

Гореописаната процедура, описва, когато сменяте целият комплект на регулатор за гориво. Ако сменяте само регулатора и уплътненията, може да погледнете това видео.

По-горе описаната информация има само информативен характер и не претендира за достоверност. Skorost.bg не носи отговорност за предприети от вас ремонтни дейности свързани с темата описана в тази статия.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *