Инструкции за смяна на масло VW 1.9 TDI двигател

27 Юни, 2018 | 0 коментара

Това упътване предоставя инструкции за смяна на маслото на VW 1.9 TDI двигател. Всички снимки са на New Bettle ( Бийтъл ) с автоматична скоростна кутия. Golf ( Голф ) и Bora ( Бора ) са малко по-различни от снимките, но като цяло процедурата е подобна. Автомобилите с ръчна скорост на кутия имат кора, която покрива цялото магаре. Колите с автоматична скоростна кутия има прорез в кората, който дава достъп до кутията. Има случаи, когато хората объркват скоростната кутия с картера и се случва неприятната ситуация да източат маслото й.

Първо е необходимо да загреете двигателя, след това да качите колата на подемник или канал.

 

Необходими материали :

* Масло отговарящо за спецификациите на VW 4 литра.

* Маслен филтър включващ два О-пръстена.

* Парцали или хартиени кърпи.

* Латексови ръкавици или такива за еднократна употреба.

* Дифтунка, ако нямате нова е възможно да използвате старата.

* Малка права отвертка за капачките на капака покриващ двигателя.

* Отвертка Torx T-25 за кората под двигателя.

* 19мм камъче за пропката на картера.

* 10мм ключ за капака на двигателя.

* Клещи с дълги човки за О-пръстените

* 76мм х 14 ключ за отвиване на масленият филтър.

* Съд за старото масло

Вече качена колата на подемник или рампа отвиийте торксовете, който държат кората под двигателя.

С вече свалена кора, може да видите алуминиевият картер от лявата страна. Черната част от дясната страна е кората на скоростната кутия. Мръстната част между картера и скоростната кутия е кожуха на маховика.

Отворете предният капак и отвиите болтовете на кората покриваща двигателя. Може да използвате малка отвертка за да махнете капачетата ( при  New Bettle са два, при Golf и Bora са 3 ). и с камъче 10мм да отвиете болтовете държащи кората. Отбелязани са със зелени кръгове на снимката.

Кутията на масленият филтър е показана със зелен кръг на снимката по-горе. Може да използвате специалният ключ за него или лента за отвиване на маслен филтър. След като отвиете филтърът изчакайте да се оттече и тогава напълно го извадете от кутията му. Най-удачно е да го поставите върху хартиен плик или хартиена кърпа.

Вземете камъче или ключ 19мм за да отвиете пропката на картера. Така я отвиите, че да може да я въртите на ръка. Хубаво за тази процедура да имате ръкавици и да избегнете момента с цапането. След като съдът, в който ще изтече старото масло е под картера, отвиите пропката и то ще започне да тече.  Дайте му 10 мин. да изтече цялото количество в съда.

Свалете малките О-пръстени с клещите. Може да ги видите оградени със зелен кръг на снимката.

Махнете голямият О-пръстен, ще видите оставеният процеп, през който по-лесно ще го направите.

Вземете от старото масло и намажете новите О-пръстени. Сложете ги и монтирайте новият маслен филтър в кутията му.

Обикновенно филтърът има обозначение, кое е горната му част и е добре да го монтирате спрямо тази маркировка. В случаите, когато няма такава обърнете внимание на снимките по-долу.

Вижте отвътре отворите в пластамата. Това е горната му част.

Когато погледнете от долната му страна ще забележете, че няма такива отвори.

След като филтърът е на мястото си, още веднъж намажете с масло О-пръстенети, сложете капачката на кутията и леко я натиснете за да се намести филта на своето място.

За да завиете капачката на кутията използвайте специалният ключ или просто на ръка може да го направите.

Колите след 2001+ са с дифтунка за многократна употреба.

След като цялото масло е изтекло, забършете картера и почистете около пропката. Леко и внимателно навиите на ръка болта на пропката, след като резбата е повела, завиите с инструмент.

Отиите капачката за маслото и налейте 3.5 литра масло в двигателя. Ще е необходимо още масло, но за първо палене това е достатъчно за да напълни масленият филтър. Все пак има остатъци от старото масло в двигателя и не искате да го препълните, като налеете всичките 4 литра масло.

След като сте приключили с наливането на масло, завиите капачката и сложете кората на двигателя. След това монтирайте кората под двигателя. Запалете двигателя и го оставете да работи 5 - 10 мин. и паркирайте колата на равна повърхност. Това ще ви осигури коректно измерване на маслото. След като колата е работила 5 - 10 мин.угасете двигателя и изчакайте 5 мин. за да може маслото да се събере в  обратно в картера картера.

5 мин. по-късно.

Извадете пръчката на маслото, избършетея с кърпа и я сложете пак на мястото си. След като я извадите пак, маслото трябва да е между двете черти. Тук вече е нужно вие да прецените дали ще долеете масло или нивото на маслото е добре.

По-горе описаната информация има само информативен характер и не претендира за достоверност. Skorost.bg не носи отговорност за предприети от вас ремонтни дейности свързани с темата описана в тази статия.

 

 

Добави коментар

Само регистрирани потребители могат да коментират.

(*) Забранено е ползването на нецензурни думи и т.н.

Последни въпроси
голф 5
0 гласа | 0 отговорa | 16
преди 1 седмица
Reno
0 гласа | 0 отговорa | 72
преди 2 месеца
Clio II 1.9D придърпва на 1500 оборота
1 гласа | 1 отговор | 242
Renault Clio, II, 1.9d MT (64 Hp), Хечбек 5-врати, Дизел, Ръчна
преди 6 месеца
Издава странни звуци
2 гласа | 2 отговорa | 200
преди 7 месеца
рено меган 1.6
2 гласа | 2 отговорa | 270
преди 8 месеца

Още новини

Алтернативни авточасти срещу авточасти от производителя 26 Юни, 2018 0 коментара Смяна регулатор за гориво на Land Rover с двигател Td5 ( тд5 ) 29 Май, 2018 1 коментара Всичко, което е нужно да знаете за вихровите клапи и решение на проблема с тях ( swirl flaps ) за BMW ( БМВ ) 30 Май, 2018 2 коментара