Тук може да намерите зъбно колело, което решава проблема с нефункционираща раздатка. Тук! Ако споменете при закупуването на колелото, че сте потребител на skorost.bg, ще получите 10% отстъпка.
Светещ индикатор за спирачките, ABS и 4х4
В тази статия ще се опитаме да ви помогнем да се справите с така често срещаният проблем с повредена раздатъчна кутия, който се появява на около 150к – 200к км. при моделите на BMW ( БМВ ).
2004 – 2007 BMW X5 E53
2004 – 2010 BMW X3 E83
с модел на раздатъчна кутия :
ATC 400
ATC 500
ATC 700
По-долу ще намерите описание на проблем и решението му с минимални средства, използваната кола е BMW X3 E83 2006 година. Процедурата е подобна и за другите автомобили със същият модел раздатъчна кутия. Ще са ви нужни зъбно колело, което струва 15лв. и умения за демонтиране на ел.мотора ( actuator ), който управлява раздатката ( transfer case ). В противен случай, може да се обърнете към официален представител, при който тази ремонт възлиза на четири цифрена сума, обикновенно се сменя цялата раздатъчна кутия.
Индикации и симптоми за проблема
1. Индикатора за спирачките, ABS и 4х4 светват едновременно, както е показано на снимката по-горе.
2. Цъкащ шум, който идва от раздатката ( намира се под шофьорската седалка от долната страна на купето. ) след като двигателя е угасен. Най-добрият начин да чуете този звук, е когато сте паркирали с отворена шофьорска врата и изгасите двигателя. Звука не се появява всеки път за това е добре да направите процедурата, няколко пъти.
Ако имате налични и двата симптома едновременно е много вероятно зъбното колело, което задвижва мотора да е с изядени зъби. Раздатъчната кутия се управлява от електрически мотор, който е прикачен към нея и може да бъде демонтиран и съответно ремонтиран. В по-голяма част от случайте това е причината за по-горе описаните симптоми и отстраняването на проблема се корени в ремонтирането на този ел.мотор, като се подмени пластмасовата зъбчатка в него.
Ако не чувате цъкащият шум идващ от под купето, то най-вероятно причината за вашата повреда е някъде другаде.
В това клипче има описание на проблема и как се демонтира електрическият мотор от раздатъчната кутия.
Описание на проблема.
Накратко описано : вътре в ел. мотора има пластмасова зъбчатка, която се задвижва от метален червяк. С течение на времето зъбите на зъбчатката се износват и от там става невъзможно функционирането на моторчето, което управлява раздатката. По-долу може да разгледате снимките.
Окомплектован ел.мотор.
Разглобен ел.мотор.
Отблизо новото зъбно колело и металният червяк.
Износената зъбчатка. Може да забълежете изцяло износената секция на върха на зъбното колело.
Това е старото зъбно колело, което може да се види, че се е движело само в определен сегмент от зъби. Там, където е зелената смаска, няма износване.
Решение на проблема.
Може да се случи по два начина. Единият е да закупите ново електрическо моторче и да го подмените. Другият вариянт е да подмените зъбното колело вътре моторчето. Ако се спрете на вторият вариянт, може да изгледате видеото по-долу, което описва цялата процедура на подмяната.
Смяна на зъбното колело.
Цялата процедура трае от порядъка на 3 часа, демонтажа на моторчето, разглобяването му и сглобяването му. Най-трудната част е да се достигне до моторчето и да се отвоят торксовете. Няколко съвета, които ще улеснят задачата ви :
* Добра идея е автомобила да е студен и да не е работил преди това.
* Ще ви е нужен женски торкс звезда.
По-горе описаната информация има само информативен характер и не претендира за достоверност. Skorost.bg не носи отговорност за предприети от вас ремонтни дейности свързани с темата описана в тази статия.
Много полезна информация,показваща как може да се спестят много средства.Благодарв Ви.