Решение на проблема с вихровите клапи на Opel ( Опел ) CDTI

18 Юни, 2018 | 1 коментара

Често срещаният проблем с вихровите клапи при CDTI двигатели е добре познат на собствениците им, защото когато дойде време за отстраняването му цените са колосални. В тази статия ще разберете, как да решите този проблем за 50лв.

Тук може да намерите комлект месингови чашки, които решават проблема с вихровите клапи. Тук! Ако споменете при закупуването на комплекта, че сте потребител на skorost.bg, ще получите 10% отстъпка.

Този проблем се среща при двигатели на Опел с букви на мотора Z19DTH и Z19DTJ. При следните модели Astra H ( Астра ), Signum ( Сигнум ), Vectra C (  Вектра ), Zafira B ( Зафира ).

По-долу описаната процедура се отнася за Opel Astra H ( Опел Астра ), но тя е подобна за всички CDTI двигатели.

Обикновено симптомите започват със светване на сервизната лапма. Тъй като лоста на вихровите клапи засяда в отворено положение и това причинява задръстване на входящият колектор, а от там намаляване на потока от свеж въздух и респективно светването на сервизната лапма. В повечето случаи след вече светнала лампа се установява, че лоста, който задвижва вихровите клапи се е извадил от ябълките и не ги задвижва. Решението на този проблем може да бъде по два начина. Единият е да се закупи колектор заедно с вихровите клапи и задвижващият механизъм, но цялото това движение възлиза на четири цифрена сума. Другият начин, е чрез закупуването на ремонтен комплект, на който цената му е 50лв. и с него се решава проблема.

Ако се спрете на вторият вариант с ремонтният комплект, то тогава е нужно да демонтирате лоста и да се уверите, че вихровите клапи не са заседнали отвътре, като раздвижите всяка една от тях. При нормално функциониращи клапи би трябвало да се движат лесно, без усилие. Ако са заседнали и не се движат, то тогава най-вероятната причина е наслагвания от сажди, поради дългото стоене в отворена позиция на клапите. При това положение се налага да демонтирате входящият колектор и да бъде изчистен.

Демонтиране на лоста с пластмасовите чашки.

Първата стъпка е да демонтирате капака на двигателя като го дръпнете. След това дръпнете инсталацията на подгряващите свещи, може да го направите с голяма отвертка и да я използвате като лост. Внимателно я пъхнете под пластмасовата обвивка на кабелите и повдигнете. Следваща стъпка е свалянето на лоста, това може да стане с клещи, които имат дълги човки или кука направена от по-дебела тел. Издърпайте лоста, към който е закъчено управлението на вихровите клапи ( swirl flaps ) от към лявата  му страна, . Препоръчително е да бележите лявата част на лоста, както виждате, той не е симетричен поради формата на главата. Това ще ви улесни при монтирането му обратно. При вече свален лост лесно може да се разпознае, откъде идва проблема. Ще забележите износването на пластмасовите легла, където лягат ябълките и от там невъзможността за управление на вихровите клапи ( swirl flaps ), поради приплъзване. Следва премахването на пластмасовите легла от лоста.

Замяна на пластмасовите чашки с месингови такива.

Пластмасовите чашки са крехки и може да ги натрошите с клещи резачки парче по парче ( добра идея е да носите защитни очила за да се предпазите от хвърчащите парчета). Месинговите чашки се монтират с малки шпилки, които трудно влизат в дупките за монтаж, така че може с 3мм. бургия да разпробиете лоста за по-лесното им монтиране.

Монтиране на лоста.

След като месинговите чашки са на мястото си, може да монтирате лоста обратно на двигателя. Тук ще са ви необходими клещи с дълги човки и немалка доза търпение. След немалка доза търпение и лоста е на мястото му, уверете се, че отвора на всяка чашка е над съответната ябълка и натиснете докато не усетите, че са на мястото си. Монтирате обратно окабеляването на подгряващите свещи, капака на двигателя и сте готови.

По-горе описаната информация има само информативен характер и не претендира за достоверност. Skorost.bg не носи отговорност за предприети от вас ремонтни дейности свързани с темата описана в тази статия.

Коментари

Ot kade moga da gi kupq tiq raboti
преди 1 година

Добави коментар

Само регистрирани потребители могат да коментират.

(*) Забранено е ползването на нецензурни думи и т.н.

Последни въпроси
Няма никъв ток
0 гласа | 1 отговор | 62
преди 1 месец
Меган
0 гласа | 1 отговор | 57
преди 2 месеца
голф 5
0 гласа | 1 отговор | 83
преди 3 месеца
Reno
0 гласа | 0 отговорa | 129
преди 6 месеца
Clio II 1.9D придърпва на 1500 оборота
1 гласа | 1 отговор | 316
Renault Clio, II, 1.9d MT (64 Hp), Хечбек 5-врати, Дизел, Ръчна
преди 10 месеца

Още новини

Как да напишеш перфектната обява за продажба на автомобил 25 Юли, 2018 0 коментара Алтернативни авточасти срещу авточасти от производителя 26 Юни, 2018 0 коментара Смяна регулатор за гориво на Land Rover с двигател Td5 ( тд5 ) 29 Май, 2018 1 коментара