Тук може да намерите комлект тапи, които решават проблема с вихровите клапи. Тук! Ако споменете при закупуването на комплекта, че сте потребител на skorost.bg, ще получите 10% отстъпка.

Вихровите клапи са система на BMW, която е въведена за да спомага за по-добро изгаряне на говривната смес в цилиндъра, поради факта, че дизеловите двигатели нямат дроселови клапи и не е възможно регулиране на съотношението между въздух и гориво. Дизелов двигател без вихрови клапи оперира между бедна и богата смес на горивото, защото единственият начин на регулиране е посредством горивната инжекция.

Дизайн на първа генерация вихрови клапи направени от метал.

За съжаление вихровите клапи са отговорни за безброй повредени двигатели и скъпи ремонти, поради грешка в дизайна или умора на метала. След като се повредят цилиндъра ги засмуква и причиняват голями щети.

Ето по какъв начин повредени клапи нанасят щети в цилиндъра.

Типични щети от всмукване на вихрова клапа.

Вихровите клапи са позиционирани във входящите пътища и се управляват от вакуум (DDE 4.0) или по електрически път ( DDE5.0/DDE6.4) от ECU-то на двигателя.

Ефекти от неправилно функциониращи клапи :

Вихрови клапи заседнали в отворено положение : Влошаване на характеристиките на отработените газове в по-ниски скорости.

Вихрови клапи заседнали в затворено положение : Приблизитална загуба на мощност от 10% във високите обороти на двигателя.

По какъв начин функционират вихровите клапи :

Работни характеристки :

Вихровите клапи са в затворено положение, при ниски обороти на двигателя и малки количества впръскано гориво (контролира се от картата на ECU-то).

Отварят се при следните условия :

* температура на охладтителна течност < 14 °C OR * количество гориво > 24 mg OR

* обороти на двигателя 2250 rpm OR

* температура на входящия въздух < -5 °C.

BMW и Pierburg взеха решение да пройзвеждат дизелови двигатели с вихрови клапи от метал. Оборотите, при които работят буталата в дизеловият двигател, са най-малко 60 оборота в минута, така че засмукана вихрова клапа ще бъде натрошена и ще предизвика редица повреди вътре в двигателя.

В повечето случаи едно или повече бутала са сериозно повредени, като бонус получавате клапани, при някой случай глава или турбо компресор. А тази комбинация при BMW двигател е, като джакпот с натрупване 🙂

През 2004 BMW започва да работи по проблема и подобряват дизайна, въпреки това редица собственици съобщават за продължаващи проблеми в тази област.

Решението на този проблем е чрез премахване на вихровите клапи и слагане на тапи, като това не оказва влияние върху пройзводителността на двигателя и в същото време, може спокойно да минете теста за изгорели газове.

Двигатели :

М47 ( 136кс. VP44 горивна помпа ) няма клапи.

M47N common rail двигател ( включително M47N/M47TU/M47TUD20) ( 150кс. фейс лифт модел от 2001 – ) има клапи.

M57 двигатели (M57D)(525d & 187кс. 330d) колите с ръчна скоростна кутия нямат клапи, но тези с автоматична имат.

M57N двигатели ( M57TUD)(525d & 330d 204кс. ) имат вихрови клапи.

Съсипани вихрови клапи :

Тапите, които заместват вихровите клапи, са лесни за намиране в интернет пространството.

Типични тапи :

Демонтиране на вихрови клапи :

Вихровите клапи безопасно могат да бъдат демонтирани и в повечето случаи махнати правилно не се усеща загуба на мощност.

Краен списък на моделите, при които се монтират вихрови клапи :

Engine: M47N/M47TU/M47TUD20

Applications:

* 110 kW (148 hp) and 330 N·m (243 lb·ft)

o E46 320d 2001-2005

o E83 X3 2.0d (up to end of 2006)

Engine: M47TU2D20

The engine was updated again in 2004 as the M47TU2D20. Still at 1995 cc, it produced more power across the range.

Applications:

* 120 kW (161 hp) and 340 N·m (251 lb·ft)

o E60/E61 520d

o E87 120d

o E90/E91 320d

o E83 X3 2.0d (end of 2006 onwards)

Engine: M57/M57D25

M57D25 was introduced in 2000.

Applications:

* 166 PS (122 kW; 164 hp) at 4000 rpm, 350 N·m (260 lb·ft) at 2000-2500 rpm with a 4750 rpm redline, models:

o 2000-2003 E39 525d *Vehicles With Automatic Transmission ONLY*

Engine: M57N/M57TU/M57TUD25

M57TUD25 was introduced in 2004.

Applications:

* 177 PS (130 kW; 175 hp) at 4000 rpm, 400 N·m (300 lb·ft) at 2000-2750 rpm models:

o E60/E61 525d

Engine: M57/M57D30

M57D30, also called M57D29, was introduced in 1998.

Applications:

* 184 PS (135 kW; 181 hp)@4000, 390 N·m (290 lb·ft)@1750-3200 models:

o E39 530d *Vehicles With Automatic Transmission ONLY*

o E46 330d/330xd *Vehicles With Automatic Transmission ONLY*

* 184 PS (135 kW; 181 hp)@4000, 410 N·m (300 lb·ft)@2000-3000 models:

o E38 730d *Vehicles With Automatic Transmission ONLY*

o E53 X5 3.0d

* 193 PS (142 kW; 190 hp)@4000, 410 N·m (300 lb·ft)@1750-3000 models:

o E38 730d

o E39 530d

Engine: M57N/M57TU/M57TUD30

M57TUD30 was introduced in 2002. It originally produced 160 kW (215 hp) at 4000 rpm and 500 N·m (370 lb·ft) at 2000-2750 rpm, but was tweaked for 150 kW (201 hp) at 4000 rpm and 410 N·m (300 lb·ft) at 1500-3250 rpm for 2003 and again for 200 kW (268 hp) at 4000 rpm and 560 N·m (410 lb·ft) at 2000-2250 rpm in 2004.

Applications:

* 204 PS (150 kW; 201 hp)@4000, 410 N·m (300 lb·ft)@1500-3250 models:

o E46 330d/330Cd/330xd

o E83 X3 3.0d

* 218 PS (160 kW; 215 hp)@4000, 500 N·m (370 lb·ft)@2000-2750 models:

o E53 X5 3.0d

o E60/E61 530d/530xd

o E65 730d

* 272 PS (200 kW; 268 hp)@4000, 560 N·m (410 lb·ft)@2000-2250

o E60/E61 535d

* 245 PS (180 kW; 242 hp)@4000, 500 N·m (370 lb·ft)@2000-2250

* 286 PS (210 kW; 282 hp)@4000, 580 N·m (430 lb·ft)@2000-2250

Engine: M57TU2D30

M57TU2D30 was introduced in 2007, making its debut in the facelifted E60 and E61.

* M57TU2D30-UL: 197 PS (145 kW; 194 hp)

* M57TU2D30-OL: 235 PS (173 kW; 232 hp)@4000, 500 N·m (370 lb·ft)@2000-2750

* M57TU2D30-TOP: 286 PS (210 kW; 282 hp), 580 N·m (430 lb·ft)

Applications:

* 197 PS (145 kW; 194 hp), 400 N·m (300 lb·ft) models:

o E90/E91/E92 325d

o E60/E61 525d/525xd

* 231 PS (170 kW; 228 hp)@4000, 500 N·m (370 lb·ft)@2000-2750 models:

o E65 730d

o E90/E91 325d

o E90/E91 330d/330xd

* 235 PS (173 kW; 232 hp) models:

o E60/E61, BMW E70, BMW E71

* 286 PS (210 kW; 282 hp), 580 N·m (430 lb·ft) models:

o E60/E61 535d

o E70 X5 3.0sd

o E71 X6 xDrive35d

o E83 X3 3.0sd

o E90/E91 335d

Горепосочените модели са изброени информативно, за да сте сигурни дали вашият двигател има монтирани клапи, моля обърнете се към компетентно лице.

По-горе описаната информация има само информативен характер и не претендира за достоверност. Skorost.bg не носи отговорност за предприети от вас ремонтни дейности свързани с темата описана в тази статия.

2 thoughts on “Всичко, което е нужно да знаете за вихровите клапи и решение на проблема с тях ( swirl flaps ) за BMW ( БМВ )

  1. Здравейте!Искам да попитам нещо,премахнах вихровите клапи на бмв х3 е 83 150 к.с. затапих ги ,събрах всичко както си беше и сега не иска да пали,че въпроса ми е да ли трябва да се адаптира софтуерно .Благодаря!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *